Język angielski językiem biznesu

język angielski językiem biznsesuJęzyk angielski jest najpopularniejszym drugim językiem na świecie oraz pierwszym językiem międzynarodowego biznesu. Umożliwia nie tylko swobodną komunikację między partnerami biznesowymi, ale może stanowić również gwarancję udanej współpracy, co przekłada się na zysk.
Znajomość języka angielskiego jest niezbędna, ponieważ właśnie tym językiem posługuje się świat biznesu. Językiem angielskim włada na świecie około 300 mln osób (jest to czwarty język na świecie – zaraz po chińskim, hindi i hiszpańskim).
Oczywiście, proporcje języków w różnych krajach świata mogą znacznie się różnić. Znajomość języka angielskiego jest jednak niezbędna do prowadzenia międzynarodowego biznesu.

Biznes międzynarodowy

Niemalże każda osoba, która poważnie myśli o prowadzeniu biznesu nie bierze nawet pod uwagę możliwości, że nie będzie mogła kontaktować się ze swoimi partnerami biznesowymi czy kontrahentami w języku angielskim. Jest to język uniwersalny i istnieje duże prawdopodobieństwo, że w tym języku uda nam się dogadać z kimkolwiek i gdziekolwiek. Język angielski jest również jednym z podstawowych wymagań w procesie rekrutacji do wielu firm na całym świecie. Możliwość nawiązania współpracy z inną firmą z pomocą języka angielskiego przenosi się na konkretne zyski, dlatego język niezbędny jest do prowadzenia współpracy nie tylko lokalnie, ale również na skalę międzynarodową.

Język angielski w biznesie

Anglojęzyczna strona internetowa, oferta w języku angielskim, wytłumaczenie wątpliwości dotyczącej faktury, możliwość negocjacji kontraktów, stworzenie biura obsługi klienta i sprawnej komunikacji wewnątrz działów, szkolenia dla pracowników: wszystkie te elementy, które mogą składać się na dzisiejszy dobrze prosperujący biznes wymagają sprawnej i efektywnej komunikacji. Język angielski jest spoiwem, który łączy je wszystkie. Umożliwia zatrudnianie pracowników o wysokich kompetencjach nie tylko tej samej narodowości. Pozwala również zatrudnić pracowników poza granicami kraju, w którym dana firma funkcjonuje. Jest swojego rodzaju elementem wspólnym w wielokulturowym środowisku, ponieważ pomaga w komunikacji i jest niezbędnym narzędziem pracy – niezależnie od branży.

Strategie marketingowe

Język angielski jest językiem marketingu, który został stworzony po to, aby zaspokoić potrzeby i osiągnąć zysk. To na nim również opiera się biznes. Strategie marketingowe budowane są często w języku angielskim, fachowa literatura biznesu czerpie ze źródeł anglojęzycznych, a sami eksperci często używają terminów zaczerpniętych z języka angielskiego. Nie jest możliwe, aby wprost wytłumaczyć ideę języka angielskiego w marketingu, bo przybiera on wiele form. Jedną z najistotniejszych jest marketing cyfrowy. W globalnej wiosce wymaga on znajomości języka angielskiego, który umożliwia ekspansję na cały świat. Firma zyskuje zasięg globalny – nie zamyka się już tylko we wąskim kręgu kontrahentów posługujących się rodzimym językiem, ale również zdobywa zagraniczne rynki.

Nauka angielskiego na potrzeby biznesu

Business English to często powtarzany na całym świecie termin. Powstają szkoły i uczelnie, które zajmują się wykładaniem języka angielskiego na potrzeby prowadzenia biznesu czy pracy w międzynarodowej korporacji. Nie chodzi tu już tylko o to, żeby dogadać się w firmie, ale również używać fachowej terminologii lub wiedzieć, jak posługiwać się językiem na co dzień, aby stworzyć dobrze prosperujący biznes. Czy warto zatem uczyć się języka angielskiego? Odpowiedź nasuwa się sama, ponieważ nie można prowadzić międzynarodowego biznesu bez używania języka angielskiego – tak długo jak skupiamy się na poważnej firmie, której zależy na nieustannym rozwoju, co jest jedną z podstawowych zasad każdego biznesu.

Proces tworzenia międzynarodowego biznesu wymaga znajomości języka angielskiego, który stanowi podstawę do komunikacji – zaczynając od najniższych szczebli firmy, a skończywszy na najwyższych. Jest uniwersalnym narzędziem, dobrze znanym praktycznie w każdym zakątku świata oraz gwarancją możliwości budowania międzynarodowej współpracy.

Bielsko-Biała w biznesie

Bielsko-Biała jest jednym z najprężniej działający miast w Polsce pod względem biznesu w szerokim tego słowa rozumieniu. W wielu rankingach Bielsko-Biała zajmuje zaszczytne pierwsze miejsca pod względem zatrudnienia, fachowości personelu i znajomości języków obcych. Oprócz języka angielskiego w Bielsku-Białej firmy stawiają na takie języki obce jak: niemiecki, włoski, francuski, hiszpański czy rosyjski.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *